9A til Refshaleøen

Kontakt forfatteren af dette andragende

Så er det nu!

2016-03-26 11:39:17

Kære medborger

Først og fremmest tak fordi du, sammen med over 2.000 andre støtter op om at få 9A til Refshaleøen.

Der er budgetforhandlinger om de overskydende midler på 582,6 mio. kr. i Københavns Kommune fra tirsdag d. 29. marts til fredag d. 1. april - så det er nu, at vi har en chance for at få '9A til Refshaleøen' på dagsordenen til forhandlingerne.

Vi kan gøre politikerne opmærksomme på den manglende offentlige transport til Margretheholmen og Refshaleøen ved at kontakte dem direkte. Alle underskrifter er blevet afleveret til politikerne, men jo flere der skriver direkte til dem, jo større chance er der for at få bragt '9A til Refshaleøen' på dagsordenen.

Skønsmæssigt forventes en stigning på mellem 150.000 og 300.000 passagerer årligt ved at forlænge 9A til Refshaleøen.

Du kan skrive direkte til de relevante politikere ved at kopiere nedenstående mailadresser, og sende en besked til dem.

Økonomiudvalget og Teknik- og Miljøudvalget:

borgmester@bif.kk.dkborgmesteren@kff.kk.dkJakob_Naesager@br.kk.dkborgmester@sof.kk.dkLars_Rasmussen@br.kk.dk; Lars_Berg_Dueholm@br.kk.dk; Lars_Weiss@br.kk.dk; borgmesteren@tmf.kk.dk; borgmesteren@suf.kk.dk; borgmester@buf.kk.dk; Rikke_Lauritzen@br.kk.dk; Tommy_Petersen@br.kk.dk; Allan_Mylius_Thomsen@br.kk.dk; Charlotte_Lund@br.kk.dk; Flemming_Steen_Munch@br.kk.dk; Jakob_Hougaard@br.kk.dk; Mette_Annelie_Rasmussen@br.kk.dk; Niels_E_Bjerrum@br.kk.dk; peter_thiele@br.kk.dk

Eksempel på besked:

Kære politiker

Jeg skriver til dig med et ønske om, at du vil bidrage til at styrke den offentlige transport til de mere end 2.000 beboere og børnefamilier i en af Københavns voksende bydele - Magretheholmen og Refshaløen.

Den offentlige transport til Margretheholmen og Refshaleøen er utilstrækkelig, og hindrer fremkomsten for mange beboere, arbejdende og gæster. Jeg ærger mig over denne manglende service til borgerne i København K, som i den grad er blevet overset hvad angår offentlig transport.

Igennem de sidste år er der mange københavnere, der har valgt at skabe en ny hverdag og stifte familie i denne nye og spirende del af København. Dagligdagen for beboere, gæster og arbejdende besværliggøres dog væsentligt af de manglende investeringer i tilstrækkelig offentlig transport.

Som borger sætter jeg min lid til dig som politiker, og håber, at du vil tage '9A til Refshaleøen' op til budgetforhandling om de overskydende midler på 582,6 mio. kr., så den offentlige transport kan benyttes af borgere i hele København K.

Mange hilsner

Københavns borgere

Del denne underskriftsindsamling

Hjælp med at skaffe flere underskrifter til denne indsamling

Hvordan promoverer man en underskriftsindsamling?

• Del andragendet på din Facebook-væg og i grupper relateret til emnet.
  • Kontakt dine venner
    1. Skriv en besked, hvor du forklarer hvorfor du har skrevet under på denne underskriftindsamling, da folk vil være mere tilbøjelige til at skrive under, hvis de forstår, hvor vigtigt et emne det er.
    2. Kopier og indsæt webadressen for din underskriftindsamling i din besked.
    3. Send beskeden vha. e-mail, SMS, Facebook, WhatsApp, Twitter, Skype, Instagram and LinkedIn.