Stop lukning af børnehjertekirurgi på Skejby

Underskriftsindsamlingen er lukket. Det er så frusterende at slaget er tabt. Men er sikker på der er mere bag end hvad de vil ud med. Jeg er i denne proces, ikke blevet overbevist om det er den korrekte beslutning der er truffet. Tvært i mod, desværre. Det er trist. Mine tanker går til alle hjertebørn og deres familier.

Jeg tror ikke vi på nogen måde kunne ændre beslutningen, det var forudbestemt http://jyllands-posten.dk/indland/ECE8422457/rigshospitalet-vil-have-alle-transplantationer/

_____________________________________________________________________

Det er kommet frem at sundhedsstyrrelsen har truffet beslutning om at børnehjertekirurgi i fremtiden kun skal forgå på Rigshospitalet.

Hvordan de er kommet frem til denne beslutning er for os uforståeligt. Beslutningen er desuden taget med viden om at Rigshospitalet har brugt meget ufine metoder til at stille AUH i et dårligt lys, bl.a. har de skriftligt opfordret udenlandske børnehjertekirurger til ikke at tage job på afdelingen i Skejby. På trods af det har Skejby lykkes at opretholde den høje standard og hyre højt kvalificeret arbejdskræft. Skejby har væsentligt mere forskning end hovedstaden, dødeligheden i Aarhus er mindre end på Rigshospitalet.

Men INGEN af de to nuværende steder bør lukkes, ingen af dem kan undværes. Det vil koste liv, det vil koste hjertebørn.
Nogle hjertebørn kan risikere at komme til at være alene, fordi forældrene ikke har ressourcerne til transporten på tværs af landet. Nuvel, vi forældre får udgifterne dækket, men pengene skal komme et sted fra i første omgang. Børnene vil sandsynligvis skulle med helikopter, mens forældrene er i syv sind og skal finde en transportmulighed den lange vej.

STOP dette, ingen af stederne kan undværes!!

Artikel fra d. 2/2-2016 http://stiften.dk/aarhus/politikere-oensker-internationale-oejne-paa-boernehjerter

VI KÆMPER FOR BEGGE STEDER, børnene kan ikke transporteres denne lange vej uanset hvilken vej de skal. En del af børnenes rekreation er nærvær med familie og søskende. Hjertebørnenes søskende har også brug for deres forældre er tættere på. Familierne kan ikke splittes på denne måde, familierne som i forvejen har en svær kamp med et sygt barn.

SAMARBEJDE!!!

Efter denne underskriftsindsamling er startet, har jeg givet interview til TV2OJ, dette kan ses her
Jeg har delt min historie i kort form på facebooksiden "Hjerteeventyr på Skejby", den kan læses her

6142 underskrifter sendt til Sundheds- og ældreministeren d. 3/2-16...