STOP DISKRIMINATION AF INTERKØNNEDE MENNESKER

I Danmark lever ca. 10.000 interkønnede mennesker hvis rettigheder trædes groft under fode. På verdensplan drejer det sig 1- 2 promille af verdens befolkning. Tal som 1,7, 1,8 og 1,9 % ses også nævnt.

Interkøn betegnes også - stigmatiserende - som DSD Disorder of Sex Development, der betyder at vi faktisk udover mandekøn, kvindekøn og det transsexuelle køn, har en række andre kønstilstande, som intet selvstændigt navn har, og hvor interkønnede mennesker måske heller ikke selv ønsker at blive betegnet ved et bestemt køn.

Det mest presserende problem er nok, at interkøn børn opereres før de selv kan tage stilling, fordi nogen tager stilling for dem, og så må mennesket leve resten af livet med resultatet af et forkert valg. Der er intet farligt i at have flere køn samtidig, så hvorfor denne operationshast?

Interkøn ses at være proppet med ind i den blanding kønslige og sexuelle tilstande som LGBT samler under paraplybetegnelserne, transkøn og transpersoner, hvor interkøn jo bestemt ikke hører hjemme. Interkøn må som minimum have krav på at være anerkendt med en selvstændig betegnelse på linje med mandekøn, kvindekøn og transsexuel kønnet.

Sagen er, at vi menneskers køn er bestemt af en række kønskarakteristika som kønskromosomerne, kønshormonerne, de ydre kønsdele og kønskirtlerne/de indre kønsdele, og når der virkelig går uorden i disse kønskarakteristika, kan det resultere i mennesker der både har testikler og æggestokke. Og, hvordan placeres sådanne personer så, som mænd eller kvinder, eller noget andet køn for den sags skyld. Det lader sig ganske enkelt ikke gøre.