Sikker skolevej i Allerød NU

Sikker skolevej i Allerød NU!

Kommunen skal sikre skolevejen i Allerød - NU, som lovet på informationsmøderne i starten af 2017. Vores børn skal ikke risikere liv og lemmer i trafikken!

Vi ønsker:

- Frederiksborgvej: At farten sættes ned på Frederiksborgvej ved lavere hastighedsbegræsninger, at der indføres sikre overgange med lysregulering, overgange eller på anden vis, at der indføres bumb på vejen. Trafikken på Frederiksborgvej er slem om morgenen og farten SKAL sættes ned, og der SKAL etableres en sikker overgang ved OK-Tanken og Enghavevej

- Skovvang - parkeringsforold: En "kiss-and-good-bye" parkeringsplads på Poppelgården og bedre parkeringsforhold ved skolen.

- Skovvang - stier: At stisystermerne tll skolen gøres bredere med en opdeling til cyklende/gående,

- Tunnel under banelegmet fra Havrevænget til skolen: At tunnelen gøres bredere ed sikker opdeling til hver sin gå-retning og at cykling forhindres på bedre måde end bare med skiltning

- Havrevænget: At der etableres cykelsti i begge retninger på Havrevænget

- Enghavevej: At Enghavevej sikres ved at blive gjort bredere med fortorve og cykelstier i begge retninger