Nørhalne imod ny struktur på dagtilbudsområdet underskrifter!

Nørhalne er et lille velfungerende samfund i en Kommune, der profilerer sig på at gøre tingene ”på Jammerbugtsk”, men når det kommer til handling, blot strukturerer sig efter udregningsskemaer og akademiske beregninger.

DET VIL VI IKKE VÆRE MED TIL!

Vi vil udvikling, men udvikling betyder ikke afvikling af noget velfungerende, som vi er glade for.

Vores børn skal vokse op i trygge omgivelser, hvor vi også er trygge ved at aflevere dem i pædagogiske og professionelle miljøer, når vi selv er på arbejde.

* Vi har i Nørhalne et fantastisk udbud af pasningsmuligheder for 0-3 årige børn, vi har private vuggestuer, vi har privat dagplejehus, vi har privat dagplejer og kommunale dagplejere. Det giver mulighed for at tilvælge det pasningstilbud, som den enkelte familie har brug for – og det er vi glade for.

* Vi har i Nørhalne en god og velfungerende børnehave, der professionelt håndterer 3-6 åriges problematikker, med fokus på netop denne aldersgruppe. Overgange til og fra børnehaven fungerer professionelt og godt i samarbejdet med både de private aktører, den kommunale dagpleje og til skolen/SFOén

* Vi har en velfungerende skole med fokus på læring og skolebørns problematikker.

Vi vil beholde vores Børnehave separeret fra skolen, med egen ledelse og med fokus på børnehavebørnene og vi har ikke brug for, at der etableres vuggestue i børnehaven, da byen allerede har velfungerende pasningstilbud til 0-3 årige børn.

Vuggestue i børnehaven vil også få den konsekvens, at børnehavebørnene får færre m2 og motorikrummet i børnehaven, som også flittigt bruges at vuggestuerne og dagplejerne, skal nedlægges.

Et link til en underskriftsindsamling findes her på siden – hvor vi

* Ikke vil have kommunal vuggestue i Nørhalne

* Vil beholde børnehaven i sin nuværende form, med egen ledelse, der refererer direkte til Børne- og Skolechefen, der har fokus på børnehavebørn og udvikling af personalet målrettet netop denne aldersgruppe

Del vores budskab her på Facebook og skriv under på underskriftsindsamlingen

De bekymrede brugere af pasningstilbuddene i Nørhalne.