Hæv farten på lille og stor knallert

Vi har to typer knallert i Danmark, Stor og Lille knallert.

En Lille knallert må køre 30 km/h, og en Stor knallert må køre 45 km/h.

Hastigheden på Lille knallert burde sætte op til 50 km/h, imens, at Stor knallert burde være ubegrænset, som den er i mange andre lande. Ulykkestallet på Lille knallert er meget stort pga. den lave hastighed som, de køre med i trafikken. Man vurdere en knallert er 50 gange farligere, at køre på end en bil. Årsagen ligger i disse fartbegrænsninger.

Knallertkøre på Stor knallert, er ofte til chikane for andre trafikanter da de skal køre der hvor bilerne køre, og må og kan ikke køre stærkere end 45 km/h. Dette medføre ofte livsfarlige episoder hvor bilister køre i modsatte vejbane og op over fortov og cykelsti fordi de ikke gider, at køre 45 km/h.

98% af alle knallertkørere fjerner disse begrænsninger, og oftest ser man desværre, at de så vælger, at fjerne alle sammen, så de køre op mod 70-90 km/h på cykelstilen, for, at kan slippe væk fra ordensmagten.
En hastighedsændring af loven inden for Lille såvel Stor knallert, vil fjerne en væsentlig stor del af de ulovlige tunede knallert, da mange unge mennesker er tilfreds med 50 km/h.

Faren for trafikuheld vil også formindskes væsentlig, og Store knallerter vil ikke ligge og være til chikane i trafikken.

Støt os på: https://www.facebook.com/HaevFartenPaStorOgLilleKnallert