Imod ny folkeskolereform

Quoted post


Gæst

#5

2013-02-10 22:53

Det er dokumenteret grundigt at børn ikke får noget ud af flere undervisningstimer i sig selv, og jeg mener, det er forkert, at børn skal være i skoler i "fritiden" også. De skal have lov at lege frit og få identitet gennem valgte fritidsunteresser. Går til gengæld ind for flere muligheder for mindre holddannelser gn fx tolærerordninger og timer til lektielæsning efter behov. God ide at skabe bedre muligheder for det i skolen. Lad børn være børn og respekter forskellen på det at være professionelle og det at være forældre og lad os bevare muligheden for at være sm med sine egne børn om eftermiddagene.

Svar


Gæst

#275 Re:

2013-05-02 07:31:50

#5: -

de får hhv.

0. klasse 0 ekstra undervisningstimer

1-3. 1 ekstra undervisningstime

4-6. 2 ekstra

7. 4 timer ekstra (2 af dem valgfag)

8-9 2 ekstra timer.

Resten er aktivitetstimer. De går primært ud på at lære gennem leg og praktik, fysisk bevægelse og tvungen lektiehjælp.

De har fri senest 14, 15 og 15.30...

Det giver dem stadig god tid til fritidsaktiviteter og mindre lektietid hjemme. OG kvalificeret lektihjælp til alle, uanset social baggrund. Det ser jeg som et stort plus!