Stop for uretfærdig sagsmishandling fra Randers jobcenter

damp82

/ #10 Re:

2014-05-05 07:58

#1: -

Kender rigeligt til jobcnteret i randers. Startede september 2013 på den nye uddannelsesydelse, da jeg stod til at miste mine dagpenge. Jeg gik i gang med at uddanne mig som fitnessinstruktør på tradium vesteralle randers. I februar efter endt grundforløb og eksamen. Glædede jeg mig til at komme i gang med hovedforløet. Min uddannelses ydelse skulle udløbe 13 april og derefter havde jeg fået godkendt arbejdsmarkeds ydelse. Frem til oktober, hvor min uddannelse ville være færdig gjordt.

Men nej. Nogen havde lige glemt at informere mig om at ''du må da ikke være i gang med uddannelse imens du får den ydelse. Det giver mere mening for systemet at bede mig gå hjemme og vente på at komme i praktik i 13 uger. Disse uger skal i øvrigt deles op på 4 forskellig praktiksteder, henholdsvis 4-4-4-1 uger. Endnu en dårlig regel. Først derefter har jeg lov til at modtage 8 ugers kursus. Hvor mon jeg står til oktober. Har jeg fundet job? det må tiden vise. Kunne det være nemmere for mig at få arbejde som uddannet. Ja det tror jeg bestemt. Men ligesom man kæmper sig ud af systemet bliver man trukket ind igen. Og så er ''lønen'' den samme. :-(