Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!

Kontakt forfatteren af dette andragende

Dette debatemne er skabt automatisk af underskriftindsamlingen Øremærkede midler tilbage til fødegangen! I Jordemødrenes sko!.


Gæst

#1

2015-10-27 15:28

Det er vigtige midler til et forsømt område!

Gæst

#2

2015-10-27 15:37

Det vil være totalt uansvarligt ikke at tilføre de øremærkede midler som først lovet, da den seneste uges fortællinger jo beviser hvor hårdt brug der er for disse midler på fødegangen!

Gæst

#3

2015-10-27 15:39

Fordi forholdene på de danske fødesteder er dybt horrible og de fødende og jordemødrene lider! 


Gæst

#4

2015-10-27 15:43

Det handler om tryghed og sikkerhed. For parrene, kvinderne, børnene -de ufødte og de fødte- og for jordemødrene. 


Gæst

#5

2015-10-27 15:44

Super godt initiativ

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-10-27 15:46



Gæst

#7

2015-10-27 15:56

Fordi ingen skal have så vigtigt et job under disse vilkår

Gæst

#8

2015-10-27 15:57

Jeg er jordemoder og føler selv den manglende økonomsike opbakning så vi kan udføre vort vigtige arbejde til glæde for den kommende mor, far og den lille ny.

Gæst

#9

2015-10-27 16:14

Et af vore livs største og vigtigste øjeblikke, er de lange pauser mellem veerne, hvor nogen gerne må kunne tænke klart...

Gæst

#10

2015-10-27 16:38

Fordi jeg ved hvor vigtigt det er, at jordemødre har overskud, så de kan hjælpe de fødende hele vejen gennem fødslen.
Der skal hænder og tid til - og det koster

Gæst

#11

2015-10-27 16:43

Skrev under fordi jeg selv er mor til 3 børn og ved at man under en fødsel er i en ekstrem sårbar situation, hvor der kun skal lidt til førend man går fra at være tryg til at være nervøs og desperat. Derfor er det vigtigt, at der er en jordemoder til stede HELE tiden.

Gæst

#12

2015-10-27 16:53

Fordi min svigerdatter er jordemoder, og jeg har fået fortalt mangt og meget. Det er urimelige forhold for både den fødende og jordemoderen

Gæst

#13

2015-10-27 17:03

Endelig en fornuftig underskriftsindsamling !!!

Gæst

#14

2015-10-27 17:08

Nedskæringer, overdrevet og stadig stigende overflødig dokumentation + fyring af kontor pesonale er hovedårsagerne til de ødelæggende forringelser i vort sundhedssystem. Kravene til læger, sygeplejersker, jordemødre og alt andet sundhedspersonale er efterhånden så umenneskelige, at konsekvensen ender med at blive at ingen længere orker at arbejde i sundhedsvæsenet. Det er så fortvilende for alle, ikke mindst ppatienter og pårørende. Man bliver efterhånden bange for nogensinde at få brug for sundhedssystemet. Jeg håber at alle snart står sammen og siger STOP!

Gæst

#15

2015-10-27 17:10

Fordi jeg ved hvor pressede jordmødre er og de holder bogstavelig talt Danmarks fremtid i deres hænder !

Gæst

#16

2015-10-27 17:20

Det er SÅ vigtigt for den fødende og den nyfødte at der er tryghed omkring dem og ikke mindst ro. Det kommer til at KOSTE penge hvis dette område fortsætter med at live forsømt. Så sææt i gang... flere midler for at skabe ro og tryghed. Vores jordemødre kan simpelthen ikke løbe hurtigere og sove mindre end nu.

Gæst

#17

2015-10-27 17:31

fordi fødsler i dk. skal være så sikre som muligt, handicappede børn er ilde stillet her i landet

Gæst

#18

2015-10-27 17:44

Fordi det er så vigtigt. De arbejdsvilkår jordemødrene arbejder under I dag er helt groteske og på ingen måde holdbart, den stress holder ingen mennesker til i længden og dette går ud over de fødende og ikk mindst de små børn.. det er så vigtigt med en god fødselsoplevelse og at kunne mærke at der er tid til en.. Jeg fødte selv i 2012 og havde en rigtig god oplevelse og en super god Jordemoder.. Det har gjort at jeg på ingen måde er bange for at føde igen hvis arbejdsvilkårene for jordemødrene var i orden.. Må da indrømme at jeg er lidt nervøs for at der ska gå noget galt under min næste fødsel på grund af det her.. Så øremærkede midler tilbage til fødegangen, tak!! Det er der Danmarks fremtid bliver født!!

Dette indlæg er blevet fjernet af dens forfatter (Vis detaljer)

2015-10-27 17:53



Gæst

#20

2015-10-27 18:00

Fordi jeg har oplevet jordemødrenes arbejde på tæt hold og ser hvordan arbejdet og arbejdstiderne slider på kræfterne for den enkelte jordemoder.

De jordemødre jeg har mødt giver så meget af sig selv at deres patienter ikke har nogen grund til at klage, men bare fordi der er 96% tilfredshed på fødegangene betyder det ikke at jordemødrene har det godt eller at der er rigeligt med ressourcer på fødegangene.

Jordemødrene, og andre sundhedspersonalegrupper, nægter at lade de dårlige omstændigheder gå ud over deres patienter og det burde de ikke straffes, men belønnes for!

Gæst

#21

2015-10-27 18:10

Fordi det er rigtigt vigtig :-)

Gæst

#22

2015-10-27 18:11

Fordi jeg selv har termin om 10 dage og jeg frygter selv lidt hvordan jeg bliver mødt på fødegangen af de travle og stressede jordemødre, som jeg har rigtig ondt af, for de gør virkelig deres for at tage sig godt af en. Jeg håber så meget på en rigtig god oplevelse under fødslen, specielt fordi det er vores første barn og forhåbentlig ikke det sidste.

Gæst

#23

2015-10-27 18:14

Fordi min datter skal føde til Marts, og vil der er de bedste vilkår for hende

Gæst

#24

2015-10-27 18:14

Har selv lige født og der var der kun 3 jordmødre på arbejde da vi kom men 4 fødsler i gang. Stakkels den fødende mor der måtte ligge alene og stakkels jordmødre der løb fra fødsel til fødsel!

Gæst

#25

2015-10-27 18:25

Jeg syntes ikke at det er iorden at nogen folk skal lide under så voldsomme besparelser og da slet ikke dem der står for at bringe liv til verden.. Jeg frygter at der ikke er penge til at jeg kan føde når det bliver min tur fordi at midlerne er for små.. Og at man bliver overladt på en stol ude på gangen.. Det er sku ikke iorden..