BRYD KØNSSKIFTE MONOPOLET

Skriv venligst under på denne protest mod den totalitære magt, det monopol, som Rigshospitalets Sexologiske Klinik har, når det drejer sig om transsexualitet, hormonbehandling og kønsbekræftende oprationer.

I et demokratisk retssamfund skal alle borgere have krav på at få ikke alene deres sager om kønsskifte, hormonbehandling, og transsexualitet behandlet på en ordentlig måde, med tilhørende ankemuligheder, men også at kunne indhente både en ”second” og en ”third – opinion”, hvorfor der må oprettes et antal uafhængige – og gerne privatpraktiserende – instanser/klinikker, med en rimelig geografisk dækning for hele landet, og selvfølgelig i forhold til befolkningstætheden.

Som autoriserede instanser/klinikker kan bla. tænkes allerede eksisterende gynækologiske klinikker, med betydelig erfaring indenfor behandling af transsexuelle personer og samarbejdende med ligeledes privatpraktiserende eksperter på andre områder, som tilsammen kan modsvare eller overgå de ydelser som allerede Rigshospitalets Sexologiske Klinik også yder.

Det siger sig selv, at disse nye instanser/klinikker skal have de samme økonomiske bevillinger til at kunne sende klienterne til kønsbekræftende operationer i udlandet, som Rigshospitalets Sexologiske Klinik allerede har.

BREAK THE DANISH MONOPOLY OF GENDER REASSIGNMENT

Please sign this petition against the totalitarian power, the monopoly of Copenhagen Sexological Clinic in regard to transsexualism, hormone treatment and gender reassignments.

In a democratic country, all citizens must have access to have not only their cases of gender reassignment, hormone therapy, and transsexualism treated in a proper manner, with redress procedures available, but also be able to get both a "second" and "third - opinion" which necessitates the creation of a number of independent - and preferably in private practice - agencies / clinics, with equitable geographical coverage of the country, and of course depending on the density of population.

Suitable authorized agencies / clinics could be existing gynecological clinics, with considerable experience in the treatment of transsexual people and cooperating with also in private practice experts in other fields, which together can match or surpass the services already available at the Copenhagen Sexological Clinic

It goes without saying that these new structures and / or clinics must have the same financial allocations to send clients for gender reassignment operations abroad, as already is available at the Copenhagen Sexological Clinic