Bevarelse af Pumpehuset.

Som mange af jer nok har hørt, så vil Københavns kommune ikke prioterer Pumpehuset, som en del af VORES KØBENHAVN. Det mener jeg er forkert, da Pumpehuset jo ikke kun er et spillested men også et sted som har en kulturel værdi. Det ville være synd og skam at et stem som dette bliver nød til at lukke. Det er jo ikke kun shows med de helt store giganter der afholdes, men også undergrundsbands er der plads til indenfor flere forskellige genre, både mainstream som de mere alternative af slagsen.

(Dette er taget af et opslag lavet af Kristoffer Buck Bramsen)

Sent tirsdag aften indgik samtlige partier og løsgængere i Københavns Borgerrepræsentation budgetforlig for 2017 med gennemslag i de næste fire år: Perioden 2017 til 2020. Alle er med – Alle har taget ansvar. Mange milliarder til folkeskole, renovering og investering, anlæg, skøjtebaner og alt muligt andet interessant. Et budgetforlig er en kompliceret affære med mange til- og fravalg. Det er politikernes pligt, ret og ansvar at prioritere midlerne fra fælleskassen. Vi har selv valgt dem.

Pumpehusets lejekontrakt udløber ved udgangen af 2017. En forlængelse af lejekontrakten var indstillet til budgetforhandlingerne sammen med en indstilling om forlængelse af driftsstøtten. Der var ikke nok politikere, der lagde hovedet på blokken i de sidste hårde runder af forhandlingerne og prioriterede at lejekontrakten og/eller driftsbevillingen blev forlænget.

Konsekvensen af prioriteringen er, at brugsaftalen for bygningen i Studiestræde udløber og at jeg skal fraflytte lejemålet 31. december 2017 – om 15 måneder og lidt til